måndag 3 december 2007

Maneter, hundbajs, fjolltomte!

Jag blir ofta ställd och förvirrad, rent av svarslös på frågan om hur gammal jag är. Jag måste verkligen tänka efter. Idiot tänker kanske du, visst så kan man tycka. Jag skulle vilja svara att min mentala ålder pendlar mellan 12 och 73.
Det fysiska åldern säger så lite inte sant?!

Det finns de som blir mentala pensionärer redan vid 23 och vissa som är pigga och nyfikna tills de faller ner och dör knall fall. Sen beror ju det på för min del om jag har ätit, sovit umgåtts med roliga eller tråkiga människor.
Jag kan verkligen känna mig gammal och trött när jag har tvingats jobba med trist folk. Människor som inte har nåt intresse för någonting, ingen passion! Hua! En gammal kompis benämnde sådana som maneter. När man sticker en nål i en manet så händer ingenting. Men när jag umgåtts med mina vänner som har roliga projekt och hyss för sig då kommer livet tillbaka lika säkert som hundbajset på våren. Då är jag ung ung ung, men musiken är gammal. Fast när den gjordes så var musikerna unga. Kan vi inte rösta bort det där med ålder?
Önskar att jag vore en dam, de ska man ju inte fråga om ålder. Kanske får bli transa till jul. Jul-transa

Åldermannen

2 kommentarer:

Unknown sa...

Nu får du ta o skriva lite nytt, gubbe. ;)

Henrik sa...

alltså, jag är inte känd för att vara einstein och därför vågar jag mig nu ut och berätta att jag alls inte visste hur gammal jag var i förrgår. med räksning och allt möjligt så blev det till slut rätt.